Hemmagjord Sushi

Sushi har slagit igenom ganska stort här i Sverige (tycker i alla fall jag eller är jag helt ute och cyklar?).
Har länge gått pch spanat in en sushi-box i affären som innehåller allt du behöver för ett mål sushi.

Min pojkvän och jag hjälptes åt att göra sushin och det var lite pyssligt. Kan rekomenderas att göra tillsammans med bästa kompisen eller pojkvännen om man vill spendera lite extra tid tillsammans eller laga mat ihop.

Var noga med att kolla upp vad som behövs till själva "fyllningen". Vi var lite för snabba och missade det totalt. Men men efter att ha grävt lite i frysen så hittade vi crabfish och gurka att ha i.

Här kommer lite bilder steg för steg:





Och självklart resultatet!


Inte så tokigt va? ;)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad fina dom blev! Jag gjorde faktiskt också sushi i veckan. Det är så sjukt gott!! (:

2009-08-07 @ 15:55:00
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: John

vad är det för ngt du snurrar runt? är det gammalt fisk skinn eller ngt?

2009-08-20 @ 17:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0