Fotbollstårta till en fotbollskille

Idag fyllde min tremänning år så då blev det till att baka tårta! Det som var lite speciellt med den här tårtan, förutom att den ser ut som en fotboll, är att den är glutenfri. Det blir lite mer att hålla reda på och naturligtvis måste man vara påläst så att det inte blir fel. Jag hade turen som kunde fråga min granne som har en dotter som har glutenallergi och fick även hjälp att kolla igenom innehåll och liknande på förpackningar (Tack så jätte mycket för hjälpen).

Så jag hoppas att alla kunde äta av tårtan :)



Tårtan innehöll chokladbottnar, päronmousse och aftereightmousse. Mums!





Vill du kolla alla mina tårtor? Klicka HÄR!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack Matilda för den fina och goda fotbollstårtan, den blev mycket uppskattad. Kändes inte att den var glutenfri.

Ha en bra dag. Hälsningar Marie

2009-11-19 @ 07:08:55
Postat av: Matilda

Gud vad kul att höra!

Tack så mycket och ha det så bra :)

2009-11-19 @ 09:03:21
URL: http://maatildaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0