Lillebrors glass

Ingredienser
500g yoghurt
1 ½ dl grädde
½ dl florsocker
90g krossade kakor
90g hackad choklad
60g mini marshmallows

självklart kan du göra egna smaskiga kombinationer, tex använda smaksatt yoghurt, hälla i andra godisar osv


GÖR SÅ HÄR:
Vispa grädden tillsammans med florsockret.  Blanda försiktigt i yoghurten, kakorna, chokladen och marshmallowsen. Häll i en form och ställ i frysen i 2 timmar. Ta sedan ut den och blanda (för att inte få iskristaller) och ställ sedan in den i frysen i 2 timmar igen.

Supergod med lite chokladsås till!


LYCKA TILL!



Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

När jag blir godissugen så besöker jag din blogg, kan inte påstå att jag blir mindre sugen men väldigt inspirerad. Helt fantastiska tårtor, glass och alla recept är lätta att följa. Svårigheterna är väl att få allt så snyggt som du har fått men recepten finns, så det är bara att köra igång.



Jag har förstått att det hänt en hel del sen jag sist var här och tittade, du har startat företag, klokt. Dina tårtor är rena rama konstverken, det kan inte annat än gå bra.

2011-03-13 @ 14:18:30
Postat av: Linn Falk

Asså gud!!! Du gör såna fantastiska verk att jag nästan tappar hakan!!!! Jag vill bara säga att du är fantastiskt duktig. Jag gillar tårtan som du har gjort med en husvagn och det!

2011-11-19 @ 18:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0