Mumsig efterrätt i choklad

Bjöd familjen på en efterrätt som blev mycket uppskattad!



SÅ HÄR GÖR DU:
Dekorera en tallrikarna med lite smält choklad


Pensla bullformar med smält choklad.
Det räcker inte att bara pensla en gång utan du måste pensla flera gånger så att det blir tjocka kanter annars går kanterna sönder när du tar bort pappret.


När formarna har stelnat så pillar du bort pappret och fyller dom med valfri fyllning (jag valde mörk chokladmousse med hackad vit choklad i).

Sen hyvlade jag lite vit choklad över "bakelserna" och så spritsade jag dekorationer i vit choklad som jag stack ner i frukten och moussen!

Jag serverade efterrätten ihop med mango, blåbär och hallon.

MUMS säger jag bara!


Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

MEN, vilken vacker efterrätt! Hur får du den mörka chokladen i ett sådant stiligt och spontant mönster? Om jag skulle försöka tror jag att resultatet riskerade att bli ett sorgligt kladd...

Hälsar fröken Dill

2010-04-20 @ 06:55:22
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0