Gino

Idag har jag både lagat middag och gjort efterrätt, fast med lillebrors hjälp.
Maten blev super god! Tyvärr har jag ingen bild, men om någon skulle vilja ha receptet så lägger jag så klart upp det här på bloggen :)

Till efterrätt blev det bara en helt vanlig och enkel gino.

Jag använde mig av:

Kiwi
Vindruvor
Hallon
Mango
Blåbär

Vit choklad
Vaniljglass


(Chokladsås och mörk choklad)

Dela frukten i mindre bitar och lägg i ugnssäkra portionsformar. Riv över vit choklad och ställ in i ugnen, 250 grader.
Det är klart när chokladen har smält och fått lite färg. Kolla noga så att det inte bränns!
Servera med vaniljglass.


Jag ville fixa lite extra fredagslyx och ringlade chokladsås på en större tallrik, la en kula vaniljglass, hyvlade lite mörk choklad över och sedan ställde jag formen bredvid (jag lät den svalna lite först) och oj så uppskattat det blev av mamma och pappa!



TREVLIG HELG PÅ ER ALLESAMMANS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0