Steg för steg: Päron

Jag vet att jag har lovat att visa steg för steg hur man gör rosor och jag har inte glömt bort det. Bara skjutit upp det lite ;)

Men jag lovar det kommer!

Medans ni väntar så kan ni få en liten mini guide på hur man gör päron i marsipan.



Knåda och mjuka upp marsipanen.


Rulla marsipanen till en slät rund boll.


Lägg bollen på en plan yta och placera pekfingrarna en liten bit ovanför mitten (som på bilden ovan) och rulla bollen mellan fingrarna så att den smalnar av upptill.


Sen är det bara att finslipa så att päronet får de rätta formerna. Gör ett litet hål med en tandpetare på toppen och stick i en "pinne" av brun marsipan och ett grönt litet blad.

LYCKA TILL!

[Dekorationen har jag använt till Den Här Tårtan]

Kommentarer
Postat av: Rebecca

hej, tänkte bara fråga vad det är för slags utbildning du går, alltså om det är högskola, KY, komvux osv? du gör sjukt coola tårtor! gillar den med Lightning Mc Queen :) hoppas du svarar och tack i förhand.

2010-01-17 @ 19:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0