3 veckors praktik i Frankrike

Jag berättade för ett antal månader sedan att jag skulle få åka till Frankrike och praktisera i 3 veckor i maj.

Det är alltså där jag har hållit hus nu i flera veckor och det är därför uppdateringen har varit usel!


Lite kort om resan:
Paris är helt underbart och varenda kotte på jorden borde besöka den staden

Dijon är en mysig liten stad där man kan strosa omkrig på marknad och grejjer.

Sen har vi Beaune..... 
Tyvärr blev jag och min kompis väldigt illa bemött i den staden och de behandlade oss inte vidare snällt i köket på hotellet där vi praktiserade. Vi blev kallade både det ena och det andra, de snackade skit om oss mitt framför ögonen på oss och det vi fick göra under dagarna var att springa ärenden åt de som jobbade där, skura väggarna, ta hand om disken och göra rent deras golvbrunnar. Ibland (om vi hade tur) fick vi hjälpa till att hacka lite grönsaker osv.

Varje dag fick vi plasta och märka om datum på deras råvaror i kylen. Alltså fanns det vissa produkter där som tillverkades när vi kom och som fortfarande fanns kvar när vi åkte, ett under att ingen blev magsjuk! Nästan allt som serverades på det här 3 stjärninga hotellet var färdigköpt. Ut med det från fyrsen, värm på och servera. Super enkelt för dom i köket och alla stackars gäster som hostar fram pengar och tycker att det som serveras är super lyxigt..

Nej usch, jag har sett så mycket snusk i köket att jag mår illa när jag tänker tillbaka!

Aja
Det är skönt att vara tillbaka i Sverige igen. Lite bilder på bakverk och liknanade från resan kommer upp inom kort.

Kram
Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0