Rabarber och fläder cupcakes

Hittat det här receptet på en jätte mysig blogg som jag följer: http://muzicmecupcake.blogg.se/
Lagomt syrliga och perfekta som fika i sommar! 
 
Ingredienser:
 
Muffins
125 g smör
2 dl socker
2 ägg
1½ dl mjölk
4½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk vaniljsocker
rabarber skuren i små bitar efter smak
 
Frosting
280g smör
400g florsocker
6 msk flädersaft (koncentrerad)
 
 
 
Gör så här:
 
Muffins
Vispa smör och socker poröst. Tillsätt äggen, ett i taget.
Blanda ner mjöl, bakpulver och mjölk. Blanda i rabarberna och klicka smeten i formar. Jag använde mig av små formar så att det blev mini cupcakes.
Grädda i mitten av ugnen, 175 grader i ca 15 min. Låt svalna.
 
Frosting
Blanda smör, florsocker och flädersaft tills det blir mjukt och fluffigt. Tillsätt eventuellt lite grön karamellfärg och spritsa sedan på dina cupcakes.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mike

Ser grymt gott ut

2012-08-04 @ 19:54:05
URL: http://matkasse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0