Hemmagjorda Snickers

Den här gången blir det ett recept från farmor, hemmagjorda snicker. Smarriga och går otroligt fort att göra!  Personligen så tycker jag att de här är godare än orginalet.
Jag lovar det går inte att bara ta en..

Ingredienser:

1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl strösocker
7-8 dl cornflakes
1 dl kokos
2 tsk vaniljsocker

200g mörk blockchoklad

Gör så här:
Smält jordnötssmör, sirap och strösocker i en kastrull. Häll sedan ner den smälta blandningen tillsammans med cornflakes, kokos och vaniljsocker i en bunke och vispa ihop det med en elvisp. När det är blandat så häller du upp det på en plåt med kant och plattar ut smeten till en tunn kaka. Smält sedan chokladen och bred ut den över kakan. När allt är klart så ställer du in plåten i kylen för att svalna och när chokladen har stelnat så är det bara att skära upp i bitar.

Super enkelt!

OBS! Innehåller jordnötter om det var någon som inte förstod det!


Smeten..


..med choklad


Färdig att mumsa i sig!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det där ser oerhört gott ut ;$

2009-04-23 @ 21:44:27
URL: http://anomiie.blogg.se/
Postat av: Liizette´

En väldigt fin blogg får jag säger:)

& innehållet, ja jag kan inte säga annat än

Fysjutton va gott allt ser ut att vara..

2009-04-24 @ 15:26:14
URL: http://liizettenordliing.blogg.se/
Postat av: Jeeeeessssica!

Tack för receptet Matildi <3 jag ska mumsa som sjutton ikväll ! hih :)

2009-04-24 @ 16:16:44
Postat av: Jeeeessssica!

Hahaha innehåller jordnötter om det var någon som inte förstod det. haha nehe säger du det, lite roligt var det iaf ;)

2009-04-24 @ 16:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0