Mormors bärpaj

Det här är ett recept som jag fått av min mormor.
Super enkelt, gott och resultatet blir alltid lika bra!

150 g smält smör
2 ½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
3/4 dl havregryn
1 dl socker
Bär tex jordgubbar, hallon eller björnbär

Servera med vaniljsås eller vaniljglass.

1. Rör ner alla ingredienserna i det smälta smöret.
2. Kläm ut degen i en pajform.
3. Lägg på sockrade bär.
4. Grädda pajen mitt i ugnen i 200 grader i 20-25 minuter

Svårare än så var det inte ! :D

Jag tycker personligen att en bärpaj blir godare om man använder frysta bär som har tinat lite halvt. Pajen får mer smak och blir inte riktigt lika "torr" som med färska bär.
Till en början använde jag endast jordgubbar, men självklart kan man använda andra bär också! Det är bara att testa sig fram och se vad man tycker blir godast.

På bilderna nedan så gjorde jag 1 portions pajer. Då kan man inte ha dom inne i 20-25 minuter utan du får själv hålla koll och se när du tycker att dom ser klara ut.

Lycka till!






Kommentarer
Postat av: LINN DIN ÄLSKLING ;D

MUMS !!!! :O sånna får du bann i mig baka till mig nån dag :D, och guud vad du ska baka till mig xD hahah<3<3

2009-03-18 @ 19:54:50
Postat av: Anonym

:O MUMS ! sånna ska du bann i mig baka till mig nån dag ! :D oh guud vad du ska baka xD <3<3

2009-03-18 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0