Tobleronemousse

Har ett recept på en tobleronemousse som jag en längre tid har varit sugen på att testa. Så nu ikväll, bara hux flux, kom jag på att jag skulle göra den som efterrätt.

Mmmm, så god den blev!
Hade gärna haft lite mer frukt till, men kommer man på någonting hux flux så får man nöja sig med det man har. I mitt fall så fick jag nöja mig med jordgubbar från igår så jag ska inte klaga :)


Här kommer receptet till dig som är sugen på att testa!

Ingredienser:
[ca 6 portioner.]

300 g toblerone
2 ägg
3 dl grädde


Gör så här:
1. Hacka tobleronen och lägg i en skål. Placera skålen över ett hett vattenbad.
2. Smält tobleronen och rör om lite då och då.
3. Vispa sönder äggen lite lätt.
4. När tobleronen har smält, tar du bort skålen från vattenbadet och rör ner äggen. Låt svalna.
5. Vispa grädden och vänd ner i tobleronemassan försiktigt så att det inte skär sig.
6. Lägg upp i glas eller skålar och ställ kallt tills moussen har stelnat.
7. Dekorera med frukt och servera!


Lycka till!



Tips! Servera med frukt så att det bryter av lite. Har du bara tobleronemoussen så blir det lite för mycket eller vad man ska säga.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Räkna med att jag kommer göra dom! tack för receptet,hihi <3

2009-11-08 @ 17:52:23
URL: http://jessicaspeiblo.blogg.se/
Postat av: Sanna

ser väldigt goda ut, måste allt ta och testa nåt av dina recept du lagt ut nån dag :D

2009-11-11 @ 15:48:45
Postat av: Matilda

Det tycker jag absolut att du ska göra! :)

2009-11-12 @ 22:53:31
URL: http://maatildaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0