Ätbart pärlmorspulver och överföringsark till choklad

Jag lovade att lägga upp en bild på det ätbara pärlmorspulvret som jag använde till tårtan. Glittret applicerar jag med en vanlig liten pensel (köpt i en måleributik). På tårtan som var på bilden så syndes det nog inte så mycket men i verkligenheten fick det ett fint skimmer. Glittret behöver inte bara användas på marsipan utan funkar bra att pensla i formar till praliner eller direkt på chokladpralinerna för att få ett skimmer.

Överföringsarken är som plastark med ett mönster på. Man smetar ut choklad på dem, låter det stelna och sen avlägsnar man plasten försiktigt och kvar på chokladen är då det där färgade mönstret! Har ännu inte vågade försöka men det kommer ska ni se.



Finns att köpa på http://mumsigt.se/ det är webbutiken för Cacao & co Chocolate School!

Läs om när jag var på Cacao & co Chocolate School HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0