Desiré Bullar

Dessa bullar är nästan standard på ett konditori. Dom flesta ställen jag har jobbat på serverar dessa godingar!
 
Men som mycket annat så har kärt barn många namn. Desiré bullar eller gräddbullar är dom namn som jag har hört men det är mycket möjligt att dom kallas något annat också
 
 
 
Dom är inte så svåra att göra som man tror.
 
Gör släta små vetebullar
Blanda vaniljkräm och vispad grädde, ca 50/50
Gör ett litet hål i bullen, tex genom att sticka hål med fingret, och spritsa sedan i fyllningen
Pensla bullarna i lite smält smör
Blanda kanel och strösocker i en skål
Doppa bullarna
 
TADAAAAA!
Klara för tävlingen "Inte slicka sig runt munnen" och ett glas kall mjölk
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud så goda dem ser ut! Men nu har jag letat som en tok hela dagen efter recept på just Désiré bullar, och det finns inget recept! Jag har den största frågan och det är hur gör man när man fyller dem? Jag förstod det där med fingret men jag vill ju att i princip hela bullen ska bli fylld, inte bara rakt ner. Hur gör man? Flyttar degen sig om man spritsar i vaniljkrämen eller måste man gröpa ur bullen för att fylla den så pass mycket?

Hoppas du vill ta dig tid och svara för jag vill väldigt gärna göra dem här till min fästman då vi snart firar våran ett årsdag!

Mvh Emma I

Svar: Hej Emma!
Självklart kan man gröpa ur innehållet med ett finger för att få i så mycket fyllning som möjligt, det är en smaksak!
Om man lyckas riktigt bra så blir bullarna så porösa att man inte behöver gröpa ur utan det pressas igenom fyllning i hela bullen ändå.

Hoppas jag hann svara i tid!
Grattis till 1 årsdagen och lycka till :)

Kram Matilda
None None

2013-04-22 @ 22:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0